2010年3月16日

哈佛圖書館的二十條訓言

哈佛老師經常給學生這樣的告誡:如果你想在進入社會後,在任何時候任何場合下都能得心應手並且得到應有的評價,那麼你在哈佛的學習期間,就沒有曬太陽的時間。
作為聞名於世的學府,哈佛大學培養了許多名人,他們中有33位諾貝爾獎獲得者、7位美國總統以及各行各業的職業精英。究竟是什麼使哈佛成為精英的搖籃?哈佛學子接受了什麼樣的精神和理念?這些問題吸引著成千上萬的人去探知其中的答案。
哈佛圖書館牆上的20條訓言似乎已經給出了答案。短短數語,引發深思,給人啟迪。
哈佛圖書館的二十條訓言:
1.此刻打盹,你將做夢;而此刻學習,你將圓夢。
2.我荒廢的今日,正是昨日殞身之人祈求的明日。
3.覺得為時已晚的時候,恰恰是最早的時候。
4.勿將今日之事拖到明日。
5.學習時的苦痛是暫時的,未學到的痛苦是終生的。
6.學習這件事,不是缺乏時間,而是缺乏努力。
7.幸福或許不排名次,但成功必排名次。
8.學習並不是人生的全部。但既然連人生的一部分―――學習也無法征服,還能做什麼呢?
9.請享受無法回避的痛苦。
10.只有比別人更早、更勤奮地努力,才能嘗到成功的滋味。
11.誰也不能隨隨便便成功,它來自徹底的自我管理和毅力。
12.時間在流逝。
13.現在流的口水,將成為明天的眼淚。
14.狗一樣地學,紳士一樣地玩。
15.今天不走,明天要跑。
16.投資未來的人,是忠於現實的人。
17.受教育程度代表收入。
18.一天過完,不會再來。
19.即使現在,對手也不停地翻動書頁。
20.沒有艱辛,便無所獲。
此刻打盹,你將做夢;而此刻學習,你將圓夢
哈佛老師經常給學生這樣的告誡:如果你想在進入社會後,在任何時候任何場合下都能得心應手並且得到應有的評價,那麼你在哈佛的學習期間,就沒有曬太陽的時間。在哈佛廣為流傳的一句格言是“忙完秋收忙秋種,學習,學習,再學習。”
人的時間和精力都是有限的,所以,要利用時間抓緊學習,而不是將所有的業餘時間都用來打瞌睡。

摘自 http://www.english.tw/space-3396-do-blog-id-12535.html 點選看全文

2010年3月14日

15個令人驚艷的互動裝置

form http://www.noupe.com/inspiration/15-amazing-interactive-installations.html
By Romain Colin

N Building

N Building from Alexander Reeder on Vimeo.



Night Lights

night lights from thesystemis on Vimeo.



Light Writing Proposal

Light Writing Proposal from Derick Childress on Vimeo.



What you see is – not what you get

What you see is — not what you get from Yordi Uytersprot on Vimeo.



Experience Mobile Mobile

Experience Mobile Mobile from James Théophane Jnr on Vimeo.



Crystal Smesh

CRYSTAL MESH from autokolor on Vimeo.



Zimoun Installation

Zimoun : Sound Sculptures & Installations | Compilation Video V1.7 from ZIMOUN VIDEO ARCHIVE on Vimeo.



Le Nuage

SUPERBIEN présente « LE NUAGE » from SUPERBIEN on Vimeo.



Interactive MultiTouch Sphere

In Progress... Interactive MultiTouch Sphere. from seeper on Vimeo.



Sweatshoppe

SWEATSHOPPE, 4spots, the landing extras from SWEATSHOPPE on Vimeo.



Scattered Pixel

SCATTERED PIXEL from VS Team on Vimeo.



VS Ny Expo

VS NY EXPO #5 EXPO VIDEO#01 from VS Team on Vimeo.



Digital Wallpaper

Hirzberger Events - Digital Wallpaper from Gregor Hofbauer on Vimeo.



Nearness

Nearness from timo on Vimeo.



Laser Cave Prototype

Laser Cave Prototype from Suryummy on Vimeo.



Disturb Me Installation


You Fade to Light

"You fade to light" - OLED Installation from rAndom International on Vimeo.